ju
W związku z przygotowaniami do rozgrywek Port Lotniczy Poznań-Ławica przygotowuje trzy zadania inwestycyjne: rozbudowuje i modernizuje terminal pasażerski, płaszczyzny postojowe samolotów i równoległą drogę kołowania.
NIK zarzuca władzom portu, że do czasu zakończenia kontroli, tj. do dnia 3 stycznia 2011 r. spółka nie posiadała decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji, których uzyskanie było zaplanowane na wrzesień 2009. W związku z tym znacznemu opóźnieniu uległy takie zadania jak uzyskanie pozwoleń na budowę, wybór wykonawców i rozpoczęcie prac budowlanych.
NIK szczególnego zagrożenia upatrywała również w zakresie przygotowań do rozbudowy terminala pasażerskiego, ponieważ termin jego oddania do użytku zaplanowany na dzień 30 marca 2012 przesunięty został na półtora miesiąca przed rozpoczęciem finałowego turnieju EURO.
Spółka, ze względu na opóźnienia, nie złożyła wniosku o dofinansowanie do Centrum Unijnych Projektów Transportowych. 20 grudnia 2010 roku została natomiast podpisana umowa główna z bankiem, którego zadaniem będzie emisja obligacji. W ten sposób będzie finansowana część inwestycji.